Қолма-қол ақшасыз төлем түрлері
Ақшаны банктік шотты ашпай-ақ электрондық әмиянның көмегімен аударуға болады. Бұл электронды ақшаны сақтайтын арнайы интернет қызметі. Оның көмегімен онлайн-сатып алуларды, коммуналдық қызметтерді, ұялы байланысты төлеуге болады. Әмиянды терминал арқылы қолма-қол ақшамен, картадан немесе шоттан ақша аудару арқылы толықтыруға болады.
Басқа жағдайларда қолма-қол ақшасыз төлемдерді жүргізу үшін делдал-банк қажет болады. Ол төлем құжаттары негізінде ақшаны шоттан шотқа аударады. Әр делдал-банк операциялардың белгілі бір түрін білдіреді. Төлем құжаттарының барлық түрлері «Төлемдер және төлем жүйелері туралы» заңда, ал оларды жүргізу тәртібі «Қазақстан Республикасының аумағында қолма-қол ақшасыз төлемдерді және (немесе) ақша аударымдарын жүзеге асыру қағидаларында» көрсетілген.
📄 Төлем тапсырмасы. Жіберуші соманы және алушының шотының деректемелерін көрсететін құжат. Төлеуші оны өз банкіне жібереді. Егер жіберушінің шотында жеткілікті сома болса, Банк төлем тапсырмасын қабылдайды және орындайды.
Төлем тапсырмасы — бизнестегі қолма-қол ақшасыз есеп айырысудың негізгі тәсілі: төлем тапсырмасы арқылы контрагенттерге төлем жүргізіледі, қызметкерлерге жалақы төлейді, бюджетке төлемдер аударады, кредиттерді өтейді.
📄 Чек. Контрагентке төлем жасау қажет болғанда, шот иесі оған белгілі бір сомаға чек жазып береді. Оның негізінде банк ұсынушыға (чек ұстаушыға) чек берушінің шотынан ақша аударады.
Төлем тапсырмасына қарағанда, чек бойынша төлеу үшін баланста ақшаның болуы қажет емес. Адал клиенттерге банк өз қаражатын қарызға бере алады.
📄 Инкассалық бұйрық. Осы құжаттың негізінде банк төлеушінің шотынан ақшаны акцептсіз, яғни оның келісімінсіз есептен шығарады. Инкассалық тапсырманы, мысалы, сот орындаушылары қарызды өндіріп алу үшін ұсына алады.
📄 Төлем туралы хабарлама. Оның көмегімен банк ақша жіберушіге төлем жасау қажеттілігі туралы хабарлайды. Бұл үшін шот ашудың қажеті жоқ: жіберуші қолма-қол ақшаны банк арқылы аудара алады. Бірақ компания 1000 АЕК-тен асатын соманы аудара алмайды.
📄 Төлем талабы. Алушының талапта көрсетілген белгілі бір соманы төлеуге нұсқауын қамтиды. Басқаша айтқанда, осы құжаттың көмегімен алушы, мысалы, жеткізуші, сатушы немесе қызметті орындаушы клиенттен қарызды төлеуді сұрайды. Көбінесе төлем талаптарын банктер мерзімі өткен қарызды өндіріп алу үшін пайдаланады.
📄 Төлем ордері. Оның негізінде клиент пен оның банкі арасында есеп айырысу жүргізіледі. Мысалы, банк шотқа қызмет көрсету үшін шоттан ақша алған кезде төлем ордерін ұсынады. Немесе салым бойынша пайыздарды есептейді.
Құжаттардан басқа, ақша электрондық төлем құралы, яғни банк картасы негізінде аударылады. Ол клиентке банктегі шотындағы ақшаға қол жеткізуге мүмкіндік береді. Картамен офлайн және онлайн-дүкендерде тауарлар мен қызметтерге төлем жасауға, жеткізілім кезінде курьерлермен есеп айырысуға болады.
Банк карточкалармен төлем жасаудың көптеген жолдары бар: кассалар және POS-терминалдар, QR-код, интернеттегі төлем қызметтері, жедел төлем жүйесі арқылы. Бірақ жұмыс принципі барлық жерде бірдей: иесі карта деректерін енгізген кезде, ол банкке өз шотынан ақшаны есептен шығару және алушының шотына аудару тапсырмасын жібереді.
Қолма-қол ақшасыз төлемдерді қалай жіберуге және қабылдауға болады?
Заңды тұлғалармен немесе мемлекетпен қолма-қол ақшасыз есеп айырысу үшін банк шотының болуы жеткілікті. Бұл төлем туралы хабарламадан басқа төлем құжаттарын жіберудің жалғыз талабы.
Шотты HomeCredit Bank-те ашып, ыңғайлы мобильді қосымшаның көмегімен бизнестің барлық қаржысын басқарыңыз. Home Credit Bank-те төлемдер жылдам өңделеді.
Жеке клиенттерге басқа шарттар қолданылады. Ең алдымен фискальдық жинақтауыш бар онлайн-кассаны сатып алып немесе жалға алып, оны салық органында тіркеу керек. Сатып алушылар картамен төлей алу үшін банкте эквайрингті қосу керек. Онлайн-дүкенде төлемдерді қабылдау үшін интернет-эквайринг қажет, ал физикалық сату нүктесі үшін сауда- эквайринг қажет.
Клиенттерден электронды ақшаны қабылдау үшін корпоративті цифрлық әмиян ашып, оны банк шотына және онлайн-кассаға қосып қою керек.
Тағы бір шешім — төлем агрегаторлары. Олар қолма-қол ақшасыз төлемнің әртүрлі тәсілдерін, оның ішінде карта және электрондық әмиян арқылы жасалатын төлемдерді қолдайды, автоматты түрде чектерді әзірлей алады және деректерді салық органына жібере алады. Мұндай қызметтердің кемшілігі — жоғары комиссия.
Қолма-қол ақшасыз есеп айырысу кезінде туындайтын қиындықтар
Қолма-қол ақшасыз төлемдер жіберуші мен алушы үшін ыңғайлы, бірақ кейбір қиындықтарға тап болуға болады:
📌 Қолма-қол ақшасыз төлемді қабылдау үшін эквайрингті қосып, қызмет үшін комиссия төлеу керек.
📌 Банк кейде төлемдерді бірден өңдеймейді, осыған байланысты ақша бірден шотқа түспейді.
📌 Төлемдер кезінде ақаулар мен техникалық қателер болуы мүмкін.
📌 Ақшаны дұрыс емес деректемелерге жіберу қаупі бар.
Қолма-қол ақшасыз төлемді қалай қайтаруға болады?
Мұндай қажеттілік жіберуші дұрыс емес деректемелерді енгізсе немесе төленген мәміле жойылса туындауы мүмкін. Барлығы жағдайға байланысты:
⏪ Егер банк операцияны өңдеуге үлгермеген болса, оны мобильді қосымшада жоюға болады. Немесе банкке қоңырау шалуға болады. Қызметкерлер операцияны жояды немесе бұл жағдайда қалай әрекет ету керектігін айтады.
⏪ Егер сіз ақшаны жоқ шотқа жіберген болсаңыз, банк аударым жасамайды.
⏪ Егер төлем қате мекенжайға аударылған болса, алушымен байланысып, ақшаны қайтаруды сұрау керек.